تبلیغات
وب سایت مقاله و تحقیق دانشگاهی - ارزش مدیریت استراتژیک


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

ابر برچسبها:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

ارزش مدیریت استراتژیک

نوشته شده توسط:zakaria jahan
چهارشنبه 16 فروردین 1396-06:39 ب.ظ

جاذبه هر رویكرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است. این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده‌ای كه بر تدوین و اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است.

نکته :مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده درباره سازمان‌های كسب و كار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیك را بر نتیجه نهایی اندازه‌گیری كرده‌اند. یكی از نخستین مطالعات عمده توسط آنسوف و همكاران در سال ۱۹۷۰ اجرا گردید.

در بررسی ۹۳ مؤسسه تولیدی آمریكایی، پژوهشگران دریافتند كه برنامه ریزان رسمی كه از رویكرد مدیریت استراتژیك استفاده می‌كرده‌اند، بر حسب معیارهای مالی كه فروش، دارایی‌ها، قیمت فروش، درآمد هر سهم و رشد درآمد را اندازه می‌گرفت، نسبت به مؤسسات بدون برنامه‌ریزی، موفقیت بیشتری كسب نموده بودند. برنامه‌ریزان همچنین در پیش‌بینی نتیجه فعالیت‌های عمده استراتژیك دقت بیشتری داشتند.

بیشتر بخوانید :دومین پژوهش پیشاهنگ توسط تیون و هاوس در سال ۱۹۷۰ چاپ شد كه ۳۶ مؤسسه در شش  صنعت مختلف را مطالعه كرده‌ بودند. انها دریافتند كه برنامه‌ریزان رسمی در صنایع نفت، غذایی، دارویی،فولاد، شیمیایی و ماشین‌آلات بطور قابل ملاحظه‌ای از مؤسسات بدون برنامه در همان صنایع پیشی گرفته بودند. به علاوه، برنامه‌ریزان، عملكرد خودشان را به میزان معتنابهی بعد از پیاده‌كردن فرآیند رسمی در مقایسه با عملكرد مالی در سالهای بدون برنامه‌ریزی، بالا برده‌ بودند.

بعداً ( ۱۹۷۲) هارولد از تكرار بخشی از پژوهش تیون و هاوس درباره شركتهای دارویی و شیمیایی گزارش داد. یافته‌های او مطالعه پیشین را تأیید كرد و در واقع نشان داد كه تفاوت میان عملكرد مالی مؤسسات با برنامه‌ریزی مؤسسات بدون برنامه‌ریزی در طول زمان افزایش یافته بود.

در ۱۹۷۴ فولمر و رو ، مطالعه‌ای از تجربه مدیریت استراتژیك ۳۸۶ شركت طی ۲ سال منتشر كردند. نویسندگان دریافتند كه مؤسسات تولیدكننده كالاهای بادوام، با مدیریت استراتژیك از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیك از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیك مؤفق‌تر بودند. مطالعه شركتهای تولیدكننده كالاهای مصرفی و خدمات را شامل نمی‌شدـ احتمالاً به این دلیل كه پژوهشگران، فكر می‌كردند كه مدیریتی استراتژیك در این موسسات پدیده جدیدی است و نتیجه آن كاملاً روشن نشده است.

در ۱۹۷۴ شوفلر و همكاران نتیجه مطالعه‌ای طراحی شده برای اندازه‌گیری تأثیر مطالعات بازار بر سود را منتشر ساختند. این پروژ اثرات برنامه‌ریزی استراتژیك را بازده سرمایه در برمی‌گرفت. پژوهش به این نتیجه می‌رسد كه بازده سرمایه بیش از اینكه تحت تأثیر سهم بازار، تراكم سرمایه وتنوع فعالیت بود. پروژه كامل كه ۳۷ متغیر عملكرد را شامل می‌شد، نشان داد كه تا ۸۰ درصد پیشرفت ممكن در سودآوری مؤسسه از طریق تغییر در جهت استراتژیك شركت حاصل شده بود.

مطالعه دیگری درباره تأثیر گسترده توسط كارگر و مالیك در ۱۹۷۵ گزارش شد. پژوهش ایشان كه ۹۰ شركت آمریكایی را در پنج صنعت در برمی‌گرفت، نشان داد كه عملكرد شركتهایی كه از برنامه‌ریزی استراتژیك بلندمدت استفاده می‌كردند برحسب معیارهای معمول مالی به میزان قابل توجهی بهتر از شركتهایی بود كه برنامه‌ریزی رسمی داشتند.

سرانجامدر حالی كه بیشتر مطالعات، مدیریت استراتژیك را در شركتهای بزرگ آزمون كردند، گزارشی در سال ۱۹۸۲ نشان داد كه برنامه‌ریزی استراتژیك تأثیر مطلوبی عملكرد كسب و كارهای كوچك داشته است. رابینسون پس از مطالعه ۱۰۱ مؤسسه چك خرده‌فروشی خدماتی و تولیدی ظرف مدت ۳ سال ، دریافت شركتهایی كه از برنامه‌ریزی

مقاله ارزش مدیریت استراتژیک



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

Do you get taller when you stretch?
سه شنبه 28 شهریور 1396 03:55 ق.ظ
Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to mention that I've really loved surfing around your blog posts.
In any case I will be subscribing on your feed and I'm hoping
you write once more soon!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر